Holiday......

Cuti Cuti 2012

Saturday, November 05, 2011 Baby Bee 2 Comments

Rasenyer....tak terlambat kot..dah pun masuk bulan november untuk aku bercerita pasal cuti...lagi 2 bulan da habis pun tahun 2011 ni...heheh....sepatutnyer taun ni ader la destinasi luar negara seperti tahun lepas....taun lepas aku pegi Universal Studios Singapore (wlupun Sgpore tu macam rumah kedua den) tapi disebabkan diri sendiri punyer pasal tak bayo PTPTN tu...tak boleh la kemane2....redhola bee....tapi masalah da hampir selesai..minggu ni aku da pun tolak duit epf aku untuk membayo sebahagian yang tertunggak tu n lagi sikit tu insyallah akan aku peruntukkan bulanan gaji la..harap2nyer kalao boleh bayo sikit tak bape bnyak ok le tu....feedback dari ptptn ni sangat2 la lemau...bagi no telepon..berkali2 kol pun takde respon..suruh emel pun takde respon....nak mintak baki pun payah....susah sgt aku rase..kalu aku dok kl takpe..ni duduk tganu..nak pegi kl bape kali je....kdg2 time weekend baru pegi....so takde la masenyer sebenarnyer....mengharapkan bio la aku dpt tau bape lagi nak bayo nyer...da jenuh aku nak menunggu...amik mase setahun jugak la kau nak bayor tertunggak..tertunggak je tau..tapi harap2 ujung taun ni habis la...saket jiwa dok duduk mesia je..bkan aku tak syg negara sendiri..tapi akhirnyer semua ceruk dalam mesia da aku jelajah taun ni...da banyak la mukadimah...musti tag kak suzi n kak d..pasal asik merancang je..so aku nak rungkaikan la......3 destinasi yang nak dituju.....untuk semua ni...lin .dekla...shahida...liza and sape2 je la nak follow open to all as long as member la..sekepala senang nak kesane sini...the 3 destinasi....semua aku plan bulan 4..kalu awal lagi....ok la..aku summarize bajet skali le..senang untuk semua..takde keje agaknyer...this is a form of relativeness of releasing tension will all the regretfulness that happens recently.....
Everything is quoted as of today...and will change but still its what we can budget la babes....do notes that tiket flight semua naik harga due to what cost ntah..n nampak nyer kalau dpt tiket harga 14 inggit pun still ratos jugak last2 kene bayo...huhu


1) Singapore
Kos :

Flight from Tganu to Kl = RM 170 (paling murah )
Flight from KL to Singapore = RM 148 (paling murah..tiket harga 14 je..tapi mcam2 tambah)
Naik Bas dari KL to Singapore = tak silap den RM 50 (pg balik 100) so lebey kurang la...
Naik Bas dari KL to Jb : RM 40 (pegi balik jadik RM 80)

Duduk hotel kat Singapore= 3 star pun at least SGD 150 kot...sebab mcm hotel 81 tu itu la regenyer..besides...bile convert duit mesia..jadik le cam RM300 ...untuk sehari....so kene jimat2 le..mayb this time kene carik hotel yang dekat2 sikit la..tamo duduk kat bencoolen ke ape..memang la singapore tu senang nak naik bas..tapi kalo tatau naik bas mane...parah jugak...so carik la..geylang pun sesuai..wlupun geylang tu tempat tak bape ok...nak tido umah uncle den kat geylang kene inform awal dulu la..better dok hotel..selesa nak buat ape bende pun takpe...hahahaha

Destinasi melancong...this one aku bagi link..sile la sedara-sedara bace ek...bagi aku..takde ape sgt la singapore ni..cume aku suke sebab singapore trend die cam terbaru la sikit...n they don't care bout u..pakai la ape jadik la ape..ok je...anyway since mmg destinasi aku suke pegi...so memang la....aku kalo di ajak banyak kali pun ikot je....lagi satu ader brand Charles n Keith yang murah kat sini.....sebab murah sebab brand CK tu mmg buat dari singapore..hahaha n watson die ke ape ke lebey up to date make up terbaru sikit...so sape2 dtg sini kene bawak duit terlebey yek..kalo ader plastic card jgn lupe activate sebab nak pegi ober the sea kan...belanja berhemat weh..singapore skang rate 2.4 sumething da....tapi time sale tayah cite la...mmg kemaruk nak beli sbab murah dari mesia..... so this is the link below..takde ape aku nak hightlight sebenarnyer

http://www.yoursingapore.com/content/traveller/en/experience_my.html

my experience...so far pegi singapore aku banyak naik mrt je...bas ni aku tak berani sebab aku tak tau sgt..kecuali bas dari umah aku la...n aku tak kisah pun travel sorang2...yang penting kat tgn musti bawak 1k ye kawan2...jgn ingat aku buat lawak lak....1 k tu kalo konvert duit sane 400 lebey je...asal sampai bapok banyak nyer nak bawak duit..habis kalo bawak sikit2 ape ko nak beli..kuman pun tak dpt...n kalo da bershopping lupe diri kan...perot kene isi...kalo mcd sini rege bape je..mcd sane 2 kali ganda...n kalu dapat jumpe 1 kedai halal..mesti nak bantai habis2 kan haahah....tapi aku nengok mama aku selamber je every weekend pegi singapore...so terpulang pada kite la...pada aku..nak jalan singapore...jgn pakai kasot tinggi..jgn bawak hand bag..bawak la yang berpada2..kalo saket kaki padan muke sebab nak ke sane sini..hahahaha....

PHUKET
(as suggested by kak D)
memang lame da aku nak pegi...phuket n krabi...tapi en hubby kate kene tembak..haper la..yang kene tembak tu selatan thailand....yang sini mane ader..huhuhu so ni summary item die la...flight pegi kl..nengok kat atas ek..malas aku nak godeh sebab cadagnyer tarikh tu la nak pegi
Flight dari kl ke Phuket : 390 (humaih aih mase ni bulan nov11 pun da rege gini time nak pegi lagila mahal)
Hotel : Ibis Phuket Kata RM 590 (3 days 2 night)
link to the hotel : http://www.ibishotel.com/gb/booking/rates.shtml?packId=38164560279
so this is org kate free n easy..not sure how much lagi nak pakai duit ni..this is just the rough amount la....
kalo nak lagi senang sebab tatau nak plan ape..pegi je amik package...PYO ader bagi package menarik plus flight la pada orang yang malas cam aku ni...
kira rege tiket dll
http://www.my.pyotravel.com/holiday/Phuket-Comprehensive-MYPYP2909T?start-date=1333411200&end-date=1333670400&holiday-type=HolidayWithFlight&location-sold-from=KUL
ittenaries nak ke sane pegi mane jalan mane
http://www.my.pyotravel.com/holiday/Phuket-Comprehensive-MYPYP2909T?start-date=1333411200&end-date=1333670400&holiday-type=HolidayWithFlight&location-sold-from=KUL

the truth is aku tak bape tau sgt nak pegi free n easy so the best way is travelling by tour guide la..kalau pegi indon lain cite pasal bahasa same..kalo thai ni ..cakap pun tak paham kan..so comparison yerk...harga pegi sendiri is RM980 (tak masuk makan transport dan sebagainya ) n tour package semua termasuk RM1114....so tambah sikit lagi la.....okey kak d....senang nak rancang..for me worth it la...kalo nak pegi vacay ni pakai je tour guide..lain kali pegi sendiri la...hahahaa opps lupe..destinasi nak pegi mase kat phuket..sile lihat link ni yerk http://www.phuket.com/island/10mustsee.htm

BANDUNG, INDON
Flight KL to Bandung : RM 303
Hotel : 240 semalam (2 malam means 500 la plus minus)
tak masuk nak ke sane sini pakej die bape tak sure la.. maybe jugak RM1k akhirnya..melainkan kalo pandai...terjah je pegi bandung..cari je hotel mane2 tapi disebabkan aku tak biase pegi bandung..tatau la nak terjah mane...so masih memikirkan..sebenarnyer pegi org kate lagi murah..hotel berlambak2...tapi ye la pegi ngan diva2..takkan nak terjah je..hahaha......kalo nak pakej...
kat Ziarah Travel Tours Bandung Jakarta plus flight is 1280 ......
nak ke mane kalo da ke indon ni..aku sertakan ittenaries kat blog air asia ni
http://blog.airasia.com/index.php/9-places-you-should-visit-in-bandung

Things to buy in bandung (gmbo tak bley rotate k)

gambo one of the places in bandung

pantai phuket

places to go in phuket

heavens for photographer

uss Singapore babes
ok la...setakat tu jela..kesimpulan nyer..kite ken standby at least 1k untuk flight...hotel n makan..while kalo nak jalan2..kene standby lagi 1k....nampak cam senang tapi cube try simpan arrr...dengan banyak bende nak beli...pada aku lak...aku memang menanti2 kan holiday next year...untuk chill out n of coz la nak melaram with all the things i want to buy.....hahaha anyway hajat nak pegi berjalan ngan en hubby tercapai tak..nak pegi bali...personally den pulak nak pegi London...uuuuu tempat kegemaran den..uwekss...cam banyak duit je.....so now...aku just letak gambo la memandangkan tatau pegi mane..kak d kak z...lin..dekla..liza..shida...pikir2 la destinasi nak pegi bercuti haahhahaha

You Might Also Like

2 comments:

RealDahlia said...

BANDUNG PLEASEEEEEEEE!!!!!

Baby Bee said...

kak suzi kate vietnam pun best..hahaah satu2 la....yearly planning to go to overthe sea pun ok..satu tahun satu negara..lame2 kite pegi london ek....tahun depan sy nak kumpul duit da